În joacă la hotel

Pe unul din forumurile prin care ne strângem cei pasionați de gamificare s-a lansat, nu cu mult timp în urmă, o provocare. Aceea de a gândi în termeni cât mai simpli un sistem potrivit pentru un hotel prin care să fie încurajați angajații să creeze „momente” de neuitat oaspeților sau măcar o ședere extrem de plăcută.

M-am jucat și eu puțin cu această provocare și am pus la punct un sistem rapid și ușor de implementat care să atingă obiectivul enunțat mai sus. Premizele de la care se plecau erau următoarele:

a. Angajații hotelului sunt relativ tineri și pasionați de ceea ce fac;

b. Bugetul este minimal spre inexistent (ceea ce nu încurajez din motive evidente);

c. Conducerea hotelului dorește ca angajații să interacționeze mai des și corect cu oaspeții.

Pentru aceasta am conceput un plan în trei pași cu ușor iz de de aventură în stil James Bond pentru care nu este nevoie de nici o soluție tehnică sau digitală, ci doar de puțină organizare, determinare și pasiune.


Gamification for Hotel - Phase 1

  1. Faza de supraveghere

La începutul fiecărei sesiuni o persoană cu putere de decizie din echipa hotelului (posibil cineva din departamentul de marketing sau relații cu clienții) selectează și afișează trei oaspeți vizați să aibă parte de o „surpriză” plăcută din partea hotelului. Aceste persoane trebuie selectate astfel încât să genereze trei niveluri diferite de dificultate (ușor, medium și greu), grade ce se pot obține evaluând diverse aspecte ale șederii acestora în hotel, cum ar fi perioada rezervată. Cu cât stă în hotel mai multe zile cu atât mai ușor va fi personalului să ducă la bun sfârșit surpriza pregătită. Odată afișate „țintele” oricine lucrează în cadrul hotelului se poate înscrie într-una dintre cele trei echipe posibile cu scopul de a ajuta la generarea unui moment Kodak pentru acel oaspete. În această fază obiectivul principal al participanților este de a interacționa cât mai mult și mai amabil cu respectivul oaspete cu scopul de a afla cât mai multe detalii despre viața acestuia, precum și despre scopul vizitei și așteptările acestuia vis-a-vis de sejurul rezervat.

Timp de execuție: 1 zi (durata poate varia în funcție de gradul de dificultate)

Gamification for Hotel - Phase 2

2. Faza de planificare

Odată adunate suficiente informații se trece la trasarea unui plan de acțiune în care se va decide în ce anume va consta surpriza, cum va fi executată, precum și rolul pe care îl va avea fiecare membru al echipei întru buna desfășurare a operațiunii secrete.

Timp de execuție: 2 zile (durata poate varia în funcție de gradul de dificultate)

Gamification for Hotel - Phase 3

3. Faza de execuție

Aici se va vedea cel mai bine spiritul de acțiune al echipei. Momentul delicat dar genial al execuției planului al cărui rezultat final va fi un moment deosebit de plăcut pentru oaspetele cu pricina. Bineînțeles că limitele sunt date de creativitatea echipelor, ce poate fi ușor stimulată și susținută cu mici alocări din bugetul de marketing. La final evident se vor obține (cu acordul oaspetelui) fotografii și spoturi video atât cu pregătirea cât și cu finalitatea operațiunii. Toate aceste materiale vizuale pot fi ulterior utilizate în campanii de marketing sau pe rețele sociale pentru a puncta grija pe care respectivul hotel o are pentru oaspeții săi.

 

Beneficiile obținute astfel:

a. Încurajarea angajaților din toate departamentele să interacționeze cu oaspeții și să îi observe cu atenție pentru a le putea anticipa și satisface nevoile;

b. Obținerea unor frumoase povești de marketing (de succes) cu potențial viral pe rețelele sociale;

c. Oaspeți încântați și mult mai dispuși să ofere recenzii pozitive hotelului.

Logistică minimă: Whiteboard, Stickers, Whiteboard Pens.

 

Ți-a plăcut ideea și ai vrea să o implementezi cu toate detaliile? Atunci trimite-mi un email.

 

Tags

About the author